Blog

Testimonial voor Faqta

Testimonial voor FaqtaJannie Kunst is directeur van basisschool De Schoener in Brouwershaven. Voor Faqta mocht ik haar interviewen over het gebruik van de lesmethode van Faqta. Erg leuk om te filmen tussen de nieuwsgierige basischoolkinderen, die al enige tijd les krijgen met de Faqta lesmethode. Het is volgens mij best een aardige testimonial geworden, waar ik met veel plezier aan heb gewerkt. Bedankt Jannie!

 

 

 

Read More

Testimonials: het oprechte verhaal van de klant

Een testimonial is feitelijk gezien het verhaal van één of meerdere tevreden klanten over een product. Het is geen gekunsteld reclamefilmpje, maar eerder de kans voor een klant om in alle vrijheid te zeggen wat er goed is aan een product (meestal in interviewvorm), zonder dat er een uitgeschreven script aan te pas komt.

Aan de andere kant is er ook ruimte om te vertellen wat er beter kan, en hoe de producent van het product hierbij kan helpen (bijvoorbeeld doordat de producent luistert en veel doet met opbouwende kritiek van klanten). Dit is dan een uitgelezen kans om de goede relatie met de klant te tonen.Testimonials: Het oprechte verhaal van de klant

Testimonials zijn oprecht

Het voordeel van een testimonial is dat het echt is. Testimonialvideo’s komen vaak oprecht en authentiek over, simpelweg omdat ze dat ook zijn. Er komen geen acteurs aan te pas en de dingen die gezegd worden zijn gemeend en komen voort uit het enthousiasme van de klant. Klanten die meewerken aan een testimonial doen dit vaak omdat ze het de producent gunnen en dat is natuurlijk niet zonder reden.

Geloofwaardiger dan commercial

Voor potentiële klanten kan een testimonialvideo van grotere waarde zijn dan een gescript en geacteerd reclamefilmpje. Commercials hebben de neiging om dingen mooier voor te stellen dan ze zijn. Er wordt vaak een geperfectioneerd script gemaakt, een professionele crew ingehuurd, de beste acteurs gezocht (als het niet al een BN’er is) en er wordt hard nagedacht over hoe het effect van de commercial zo groot mogelijk kan zijn. Soms heeft dit zelfs Hollywoodwaardige video’s als resultaat. Uiteraard is er niks mis mee. Het attendeert potentiële klanten (met soms veel bombarie) op het bestaan van het product en dat is belangrijk. Een commercial moet opvallen om zo veel mogelijk mensen te laten weten dat het product bestaat. Maar kijkers beseffen vaak dondersgoed dat een commercial gemaakt is om klanten te trekken.

Klanten over de streep trekken

Dat mensen weten dat het product er is, betekent nog niet dat ze het meteen gaan kopen. Ze moeten soms over de streep worden getrokken. Een testimonial kan hiervoor uiterst geschikt zijn doordat het meer over de inhoud gaat. Ten eerste wordt in een testimonial vaak duidelijk hoe een product echt werkt en wat het is. Ten tweede wordt er besproken wat het product voor de geïnterviewde klant doet of heeft betekend. Waar een commercial vaak oppervlakkig en meestal op een ‘onechte’ manier het product voorstelt, daar vult een testimonial aan met een oprecht verhaal van een klant over wat het product kan en waarom het eigenlijk zo goed is. Het kan soms net dat verschil maken, temeer omdat een potentiële klant wellicht zichzelf ziet in de geïnterviewde uit de testimonial en hierdoor begrijpt waarom het product een goede keuze is.

Read More

Aan de slag voor OPEN Rotterdam

Bureau Beeldrijm gaat nu ook aan de slag voor lokale omroep OPEN Rotterdam. Het is nog even wennen aan de nieuwe camera en het als camjo op pad gaan, maar ik heb er zin in. OPEN Rotterdam is een frisse, jonge lokale omroep die constructieve journalistiek voor ogen heeft. Ik vind het dan ook geweldig om hier aan mee te mogen werken.

Bij deze het eerste filmpje (het is een begin 😉 )

Read More

Bureau Beeldrijm filmt e-learning video’s voor TrainTool

Al een tijdje filmt Bureau Beeldrijm trainingen voor TrainTool. TrainTool faciliteert op een innovatieve manier oefeningen om communicatievaardigheden aan te leren. Met een app is het mogelijk een “gesprek” te voeren met video’s van acteurs, om zo geconfronteerd te worden met je communicatieskills en daar dus van te leren.

Onlangs zag ik mijn hoofd in een behind-the-scenes-videootje van hen opduiken (over geconfronteerd worden gesproken)….even delen dus 😉

Read More